torneig-utlimate

Aquest diumenge l’Associació Êthos va organitzar un torneig d’Ultimate a la platja de Castelldefels. Aquest és un esport competitiu d’equip sense contacte entre jugadors, que es distingeix pel seu principi d’ “Esperit de Joc” (o Principi del joc just), pel seu alt rendiment i alegria. Es podria dir que reuneix elements del futbol, del bàsquet i del futbol americà, substituint la pilota per un disc volador (frisbee). Una altra de les seves característiques més rellevants és l’absència d’un àrbitre, ja que l’esport es regula per l’esperit esportiu de cada jugador i equip.

Hi van participar grups d’usuaris dels següents programes: SORTIDA (rehabilitació integral), E.G.A. (Grup d’autoajuda) MOTIVA’T (motivació) i AIXECA’T (prevenció i reeducació per a joves), així com voluntaris, voluntàries, l’equip professional de l’Entitat i acompanyats d’alguns familiars.

L’activitat va estar organitzada per l’educador esportiu d’Êthos, Jose Fernández, jugador de l’equip Esperit Ultimate Club, campió de Catalunya del premi SOTG 2016 (Spirit of the Game, el reconeixement més important d’Ultimate). L’equip Sabadellenc va col·laborar amb l’aportació de material.

Aquesta activitat amb grups de diferent nivell terapèutic ha estat una experiència molt enriquidora, ja que han pogut aprendre a jugar sense competir i a gaudir a través de l’esport.

Tot això està dintre de la filosofia més profunda de l’Associació Êthos.

ethos ethosL’Associació Êthos ha organitzat un torneig d’Ultimate com a activitat terapèutica extraordinària